2014-12-09
Zadania Sekcji Higieny Pracy
Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy:
- nadzór nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy,
- kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie rozporządzenia w sprawie detergentów,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy,
- kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki biologiczne w środowisku pracy,
- prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3,
- analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy,
- współpraca w zakresie ww. zadań z innymi służbami (Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy, Państwową Inspekcją Handlową, Policją, organami samorządu terytorialnego),
- prowadzenie spraw dotyczących chorób zawodowych,
- gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy,
- opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja,
- opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego,
- udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny pracy,
- udział w dodatkowych czynnościach zlecanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.