DRUKUJ
2014-12-09

Zadania Sekcji Higieny Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy:
 
  1. nadzór nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy,
  2. kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
  3. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach,
  4. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie ustawy o produktach biobójczych,
  5. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie rozporządzenia w sprawie detergentów,
  6. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na   czynniki rakotwórcze i mutagenne w środowisku pracy,
  7. kontrola przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego pracowników na czynniki biologiczne w środowisku pracy,
  8. prowadzenie nadzoru nad prekursorami narkotyków kategorii 2 i kategorii 3,
  9. analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy,
  10. współpraca w zakresie ww. zadań z innymi służbami (Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy, Państwową Inspekcją Handlową, Policją, organami samorządu terytorialnego),
  11. prowadzenie spraw dotyczących chorób zawodowych,
  12. gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy,
  13. opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja,
  14. opracowywanie bieżących zagadnień problemowych zlecanych przez Pomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego,
  15. udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny  pracy,
  16.  udział w dodatkowych czynnościach zlecanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.