DRUKUJ
2014-12-08

Zadania Sekcji Higieny Komunalnej

Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej należy:
 

  1. zadania ogólne:
    1. kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne  dotyczące w zakresie higieny środowiska a zwłaszcza wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, czystości powietrza atmosferycznego, gleby; wód i innych elementów środowiska w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
    2. kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne  dotyczące utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości, instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic oraz transportu kolejowego i drogowego,
    3. rozpatrywanie wniosków dotyczących uciążliwości akustycznych, zanieczyszczeń powietrza, korozji biologicznej w mieszkaniach oraz obiektach użyteczności publicznej i innych wynikających z odrębnych przepisów,
    4. prowadzenie monitoringu wody przeznaczonej do spożycia, wody w kąpieliskach i basenach kąpielowych,
    5. gromadzenie, weryfikacja, analiza, ocena i raportowanie danych monitoringowych,
    6. opracowywanie projektów zarządzeń i decyzji oraz informacji do innych organów.
  2. zadania szczegółowe:
    1. prowadzenie ewidencji obiektów objętych nadzorem,
    2. opracowywanie rocznych planów pracy zagadnieniowych oraz liczbowych dla poszczególnych zadań tematycznych i kontrolowanych obiektów,
    3. przeprowadzanie kontroli:
      • urządzeń wodociągowych,
      • kąpielisk, miejsc wykorzystywanych do kąpieli, basenów i urządzeń atrakcji wodnych,
      • hoteli i moteli i innych obiektów hotelarskich,
      • zakładów, w których wykonywana jest działalność lecznicza,
      • zakładów fryzjerskich, kosmetycznych i odnowy biologicznej,
      • domów pomocy społecznej,
      • transportu drogowego i kolejowego,
      • terenów rekreacyjnych,
      • mieszkań, w przypadku zagrożeń czynnikami środowiskowymi lub podejrzenia choroby zakaźnej,
      • innych obiektów ewidencjonowanych i poza ewidencją ilościową,
    4. pobieranie próbek wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wód z basenów, urządzeń atrakcji wodnych, kąpielisk i miejsc wykorzystywanych do kąpieli oraz opracowywanie ocen z prowadzonego nadzoru,
    5. opiniowanie i uczestniczenie w czynnościach wymagających szczególnego nadzoru sanitarnego w sprawach dot. postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi,
    6. opiniowanie wniosków dot. zagadnień higieny komunalnej dot. imprez masowych, regulaminów utrzymania czystości i porządku na terenie gmin
    7. analiza i ocena materiałów dot. zagadnień problemowych higieny środowiska oraz opracowanie wniosków,
    8. współpraca z SZNS w zakresie odbioru obiektów pod względem higieniczno-sanitarnym,
    9. współpraca w zakresie ww. zadań z innymi organami (Inspekcją Weterynaryjną, Inspekcją Farmaceutyczną, Policją, Strażą Gminną, organami samorządu terytorialnego),
    10. udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących zagadnień higieny komunalnej,
    11. udział w dodatkowych czynnościach zlecanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.